Dinsdag, 25 Oktober 2016

Moerbeikonfyt

Ek het altyd gedink ek sal daardie fase van moerbei vingers nooit weer sien nie! Ek was gek oor moerbeie maar die vuil voete en vingers het my as kind afgesit. Ja en toe word ek mos ‘n mamma! Jongste Filistyntjie kom gereeld van die boord af terug saam met pappa en dan sit ek met die vuilbekkie, rooi vingertjies en swart voetsole...ja en ook die vuil klere! Ek het ook geleer om makliker moerbeie te oes en slimmer te werk gegaan. Ek het skadunet gespan onder die bome en dan skud ons die boom met die trekker...voor dit moes ou George (tuinwerker met wie ek so ‘’n love hate aksie aan het...want altyd dronk..seker al vir 28 jaar!) met sy dronk stert die boomklim om te skud. Die net word opgelig en al die vruggies rol na een sentrale punt binne-in die emmer. Daarna spoel ons die moerbeie goed en verwerk soos nodig.

2.5 kg moerbeie, gewas en stingel afgeknip
1.6 kg (8 k) wit suiker
500 mℓ (2 k) water
60 mℓ (4 e) vars suurlemoensap
80 mℓ (1/3 k) appel pektiensap (sien les oor Appelpektien op blog)
1 kaneelstokkie (opsioneel)

Plaas moerbeie en water in diep kastrol. Sprinkel witsuiker oor die moerbeie en laat oornag staan om sap te trek.

Variasie: die moerbeie kan vooraf puree word en dan met suiker dadelik gekook word.

Volgende dag, verhit die mengsel en kaneelstokkie oor stadige hitte om die suiker op te los en roer aanhoudend. Onthou om die kante van die kastrol waar suiker kristalletjies vasklou af te was met ‘’n nat kwassie.

Sodra al die suiker opgelos het kook die moerbeie op baie vinnige hitte vir 60 minute of totdat die mengsel begin verdik en ‘’n derde van die mengsel weg gekook het. Voeg die appelpektien en suurlemoensap by en roer goed deur, kook 10 minute.

Verwyder mengsel van hitte en rus 5 minute voordat die mengsel gebottel word in warm gesteriliseerde flesse.

Bron: Annelien Pienaar, 2016 vir Bos en Berg gasteplaas. Preservering klas.epos: boerekostwist@gmail.com

Hoeveelheid: 1.5 liter

English Version
2.5 kg mullberries, washed, stem removed
1.6 kg (8 cups) white sugar
500 ml (2 cups) water
60 ml (4 tbsp) fresh lemon juice
80 ml (1/3 cup) apple pectin juice (see lesson on Apple Pectin on blog)
1 cinnamon stick

Optional step: Mulberries may be liquidized if preferred. From this stage the mulberries may be cooked immediately or stand over night with sugar.

In a large enough soup pot add the mulberries and water. Sprinkle with sugar and let sit overnight.

Next day, let simmer over low heat while stirring constantly until sugar has dissolved. Wash sides op pot with wet brush to remove sugar crystals. 

When sugar has dissolved boil rapidly for 60 minutes or until a the jam has reduced by a third. Add lemon juice and pectin and boil for 10 minutes. Remove from heat and let sit for 5 minutes. Bottle in warm sterilized jars. Seal airtight.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking