Donderdag, 17 Maart 2016

Romerige Botterskorsie sop

Sop is en bly feesmaal....veral as jy die slowcooker inspan om die werk vir jou te doen!

1. Wanneer ons van sop praat dan moet ons eers terug kyk na die ontstaan van soppe...my idee van sop toe ek klein was...dit is vir mense wat baie siek en swak was. Maar hoekom sop? Wel die Franse het die antwoord...al hulle soppe en souse se basisse is 'n goeie aftreksel wat as basis vir elke sop gebruik word.

2. Aftreksel kan van bees, vark, skaap, hoender en selfs groente gemaak word. Meeste van die tyd word bene opgesny, gerooster om effens te verbruin en dan eers in koue water gesit om al die "goeie goed" uit die bene te onttrek. Hierdie proses neem so 2-3 ure...wat ek met my bees skenkels doen is om dit die aand voor die tyd in die slowcooker te sit met koue water...cooker nie aan nie...en dan voeg ek die volgende dag die res van die bestaddele by en vanaand het ons heerlike sop. Julle sal merk as jy die bene in die koue water sit vir die onttrekking van die nutriente dat na 3 ure jy sal sien hoe die water om die bene en vleis 'n rooi sirkeltjie vorm...dit is waar die krag vir die siekes vandaan kom.

3. Die resepte is geskryf sonder die aftreksel...ons gebruik hier kits aftreksel...wat ek wel tuis doen is om vir beide resepte se water 'n paar bene voor die tyd in te sit en dan punt 2 toe te pas... al die heilsaamheid van die bene is in die water wat ons gaan gebruik. 

4. Die Maleiers en Indiers is baie lief om suurlemoen wiggies saam met alle soppe te bedien...ek het eers gedink dit is nie lekker...maar prober dit...die suur komplementeer die kruie en speserye ongelooflik.

5. Vir 'n bykos bedien ek dyn repe butternut wat met olie gespuit is en in die oond gebak is...ek skep sommer my soppe met dit...soos jy crutons of brood sou gebruik...

Botterskorsie sop (Butternut)
6k Botterskorsie blokkies (3 medium pampoene)
750ml Water
1 Strooitjie van Ina Paarman se Vegetable stock
500ml Melk
2ml Neutmuskaat
1ml Gemmer
1ml Kaneel
Sout en peper na smaak
250ml Room (opsioneel, net vir garnering)

Metode:
1. Plaas al die bestanddele behalwe die room in ‘n slowcooker en skakel op “high” en laat vir 8 ure of oornag gaar word.

2. Puree die bestanddele en vryf die mengsel deur ‘n sif om dit sysag te laat.

3. Roer die room by net voor opdiening. Plaas ekstra room op die tafel vir diegene wat hou van daar die ekstra skeutjie room.

Lewer ongeveer: 2 liter sop
Opgestel deur: A Pienaar, Bos en Berg guestfarm, 2009

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking