Saterdag, 19 September 2015

LEMOEN EN VINKEL SOUT

Ek het hierdie ongelooflike wonderlike vriendin, genaamd Maritha Lotz. 
Ek sê altyd vir haar: “I love you Lotz!”. 
Sy is Ma van 4 en ouma van vele! 
Haar twee hande kan toor. 
Sy laat my aan die Spreuke vrou dink met al haar deugdes! 
Eendag kom Maritha by my aan met drie botteltjies sout wat sy self gemaak het. 
Hierdie spesefieke sout het my totaal en al oor rompel met sy komplekse geure. 
Ek gebruik hierdie sout saam met vark vleis van boud tot tjoppies, vis en hoender! 
Heerlik as sprinkel sout oor koue beetslaai, aartappel slaai en doopsouse vir groente borde.

RESEP
2 kop seesout vlokkies - grof
4 lemoene se skil gedroog - fyn gemaal
4 tl salie (sage)
8 el vinkel saad - gerooster (fennel seeds)

METODE
1. LEMOENSKIL 
Skil ‘n lemoen dun af sonder dat daar enige van die wit wys op die skil. 
Ek laat my lemoen skil op lae handdoek papier op lae koerant papier in ‘n donker vertrek droog word.

2. ROOSTER VAN SAAD
Plaas die vinkel saad in ‘n pan en verhit die pan oor medium hitte. 
Skud die pan gereeld om te voorkom dat die saad aanbrand. 
Onthou al die sade bevat vlugtige olies en dit is hoekom dit geskroei moet word om die olies wakker te maak. 
Sodra jy die sade ruik is dit klaar gerooster.

3. Meng al die bestanddele saam en plaas in lugdigte houer.

4.  Om te voorkom dat die sout klonte maak kan jy ‘n ½ tl rysmeel by elke koppie sout voeg. 
In plaas van ryskorrels kan jy by enige kettingwinkel, bakkers winkel en supermark hierdie meel op die rak kry. 
Ek maak al my soute so, veral vir die mense by die kus is dit ‘n moet!

BRON: Maritha Lotz, 2013.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking