Sondag, 19 April 2015

MERINGUES EN PAVLOVA



LES
1. Wanneer meringues gemaak word moet jy so vetvry as moontlik werk.
Dit beteken dus dat die toerusting wat jy gebruik skoon moet wees en met skoon vadoeke afgedroog word.
Die klitser moet ook deeglik skoon wees, olierigheid veroorsaak dat die eierwitte NIE gaan styf klop nie.
Moenie in plastiek bakke meringues maak nie. Plastiek is porieus en stel self ook olie vry wanneer dit verhit word soos bv met die was proses. Dus bly asb weg van plastiek. Ja, ek het al redenasies gehoor as jy die bak met asyn uitvee is die probleem opgelos...Ja, ek stem saam....maar wat as jy vergeet soos ek?
Dus kan jy alle toerusting met 'n asyn lappie afvee om ekstra olie te verwyder.

2. Wanneer eiers geskei word moet daar versigtig geskei word om te voorkom dat daar eiergele in die witte ingaan, die eiergele het ‘n vet in en veroorsaak dan dat die eierwit nie wil styf klits nie, gooi weg en begin oor, glo my.

WENK
Eiergele kan in yshouertjies met 1 tl water by elke gevoeg gevries word, ek gebruik dit in my pastei korse!

3. Gebruik eiers wat by kamertemperatuur gelos is vir ten minste 30 minute of plaas in lou water as dit direk uit die yskas kom vir 10 minute.
Eiers by kamertemperatuur klits tot ‘n hoër volume as koue eiers.

4. Wanneer die suiker by die stywe meringue gevoeg word moet dit lepels gewys gedoen word en goed geklits word die heeltyd sodat die suiker korrels goed kan oplos en die mengsel ‘n amper silwerglans verkry.
Jy toets ook die mengsel of dit gereed is deur die meringue tussen die vingers te vryf en voel of die korrels opgelos is.

5. Hierdie is ‘n stadige proses so wees maar geduldig.

6. Ek bevries my oortollige klaar gebakte meringues (kleiner, goed gedroogdes) vir tot 6 maande tussen waspapier lae in lugdigte houer.

7. Geur middels en kleur middels word eers aan die einde van die proses bygevoeg.

8. Die asyn en kremetart wat bygevoeg word is beide ‘n suur en dit help die eierproteine makliker koaguleer (stol) en meer wolkerig word.
Die mielieblom gee weer aan die groot pavlova ‘n marshmallow binnekant, sponsig en sag.

9. MOENIE as die humiditeit hoog is die meringues maak nie, dit gaan taai word as dit afkoel.
So moenie goed op die plate kook dat die stoom staan en dan die meringues bak nie, eintlik word meringues gedroog nie gebak…

10. VARIASIES OP GEURE
Kaneel en pekans, rooswater, swart bitter kakao ingevou sodat dit ‘n marmer effek gee, koffie en fyn amandels vir ‘n cuppacino smaak, speel!!!
Onthou dit word altyd laaste bygevoeg!

11. Vir die bogenoemde pavlova het ek aan die einde van die klits proses die meringue oop gesprei op 'n bakplaat en die kakao oor gesif (4 el), toe het ek dit van die kante na die middel toe gevou.
Toe weer oor geskep in gesmeerde bakplaat...

RESEP
1 kop strooisuiker
3 eiers - by kamer temperatuur - geskei
5 ml asyn
15 ml mielieblom (maizena)
2 ml kremetart
5 ml vanielje geursel

METODE
1. Klits die eier tot stywe punt stadium, NIE droog en vlokkerig nie!

2. Klits die asyn, mielieblom en kremetart by.

3. Voeg die strooisuiker 2 eetlepels op ‘n slag by, klits 5 minute en voeg weer 2 eetlepels by, hou so aan totdat al die suiker ingewerk is.
Toets die meringue of dit reg is, kyk na die glans, dit moet ‘n lint vorm as jy die klitser oplig en die suiker moet opgelos wees.

4. Vou nou die geursels en kleursels by.

5. Om die pavlova te vorm word die meringue mengsel met ‘n groot opskep lepel, hoop vir hoop op mekaar gestapel en effens afgeplat en dan gebak vir 2 ure by 110 ° C.
Vir die kleiner skuimpies of nessies word dit gebak vir 1½  uur by 110 ° C of toets of dit droog is, ek hou van hulle so effens taai.

VULSELS VIR PAVLOVA
500 ml gewone yoghurt - ek verkies die dikker Greekstyle
½ k versiersuiker of
½ blikkie kondensmelk
5ml vanielje of karamel geursel

METODE
1. Meng al die bestanddele saam en net voor opdiening word die souse oor gesit en die vars vrugte gerangskik.

2. Onthou die meringue gaan begin oplos sodra die sous op gaan, dus moenie dit langer as 30minute voor bediening maak nie.

Maak 'n aarbei of bessie stropie wat saam met die sous bedien word. Sien Aarbei stroop resep in files

RESEP SAAMGESTEL DEUR: Mrs A Pienaar for Hospitality Studies, Tshwane North FET campus, 2003. www.bosenbergguestfarm.co.za

5 opmerkings:

  1. HET NOG NOOI BROBEER SAL HIERDIE NAWEEK MET MY VERJAARSDAG PROBEER EN LAAT WEET

    AntwoordVee uit
  2. Geniet...dit is so maklik..jy sal nooit weer 'n ander resep toets nie!

    AntwoordVee uit
  3. Annelien, sou ek eierwitte wat ek gevries het kon gebruik?

    AntwoordVee uit
  4. Annelien, sou ek eierwitte wat ek gevries het kon gebruik? Sonja Zino

    AntwoordVee uit